Конкуренція у соцмережах дика. І цікавим контентом не обмежишся. Треба робити контент швидше, або краще, ніж конкуренти. І для цього, звичайно, треба вміти їх аналізувати. Це допомагає виявляти виграшні стратегії (наприклад, актуальні на Заході), виявити свою унікальність і переваги, а також — уникнути помилок.
Smm аналіз конкурентів — це не просто переглядання того, що вони постять. Сюди входять дослідження контенту, рекламних кампаній, активності аудиторії, охоплення та ефективності різних форматів комунікації. Сьогодні розглянемо детальніше, що це таке і як його правильно проводити.
Конкурентний аналіз дає змогу:
Аналізуючи конкурентів, ви можете вдосконалити вашу SMM-стратегію та підвищити ефективність. Ваш контент значно покращується:
Аналіз конкурентів в інстаграмі чи на інших платформах — це не просто копіювання чужих ідей, а стратегічний інструмент, що дозволяє уникнути помилок і надихнутись на нові ідеї для власного розвитку.
Грамотний аналіз конкурентів смм дає відповіді на ключові запитання:
Давайте ж тоді розглянемо критерії за якими вам потрібно проаналізувати ваших конкурентів.
1. Контент-стратегія конкурентів
Аналізуючи конкурентів, варто звернути увагу на:
2. Формати контенту
Від форматів залежать охоплення та взаємодія. Щоб зрозуміти, що працює краще, аналізуйте, що поститься: Reels, TikTok-відео, каруселі? Є текстові дописи, чи їх давно вже замінило відео? Це сторіз на репост, чи довгі залучаючі сторітеллінги? Чи є контент, створений користувачами — UGC?
3. Активність та залученість аудиторії
Звертайте увагу на середню кількість лайків, коментарів, репостів під постами. А також чи реагують конкуренти на коментарі, і як вони ведуть діалог з підписниками. Це може бути для вас ознакою “середньої температури по палаті”, по якій ви будете оцінювати якість вашої роботи.
4. Рекламні кампанії конкурентів
Окрім Facebook Ad Library, про які ми вже згадували вище, можна використовувати спеціальні сервіси на кшталт BigSpy або Publer, щоб проаналізувати рекламу в instagram.
5. Використання блогерів та лідерів думок
Колаборації з інфлюенсерами підвищують до бренду та допомагають розширити охоплення. Важливо знати, з якими блогерами конкуренти працюють, як формати реклами використовуються (нативні згадки, огляди, спільні ефіри), як на це реагує аудиторія? Не завжди для успішного просування треба відомі блогери. Для когось кориснішими будуть мікроінфлюенсери, бо їм довіряють.
Аналіз конкурентів допоможе вам визначити ефективні методи просування, виявити тенденції та налаштувати свою унікальну стратегію під реальні запити аудиторії.
Сьогодні три найпопулярніших способи аналізу конкурентів — ручний, автоматизований та SWOT-аналіз. Розглянемо їх детальніше.
Ручний аналіз конкурентів
Дає змогу глибше вникнути в контентну стратегію конкурентів, проаналізувати реакцію аудиторії та відчути їхній стиль комунікації. Ви просто заходите на їх сторінки, збираєте дані і формуєте суб’єктивну думку щодо контенту, візуального стилю, тональності комунікації.
Він потребує більше часу, але дозволяє отримати глибоку та якісну інформацію, або помітити деталі, які вам ніколи не підсвітять автоматизовані сервіси Якщо конкуренти мають сильний впізнаваний стиль, варто подумати, як зробити свій контент ще більш унікальним.
Серед показників, які варто аналізувати обов’язково:
Якщо у конкурентів активна взаємодія з аудиторією, варто подивитися які тригери вони використовують.
Автоматизований аналіз конкурентів
Швидко дає великі обсяги даних про рекламу, залученість, охоплення і аудиторію конкурентів через спеціальні сервіси. Ми їх розглянемо трошки далі.
Автоматизовані інструменти дозволяють швидко зібрати аналітику, зокрема:
Серед сервісів для аналізу конкурентів: Popsters (контент), Social Blade (статистика профілів), LiveDune (залученість), Facebook Ad Library (активні рекламні кампанії), BigSpy (рекламні креативи), Publer (оголошення) конкурентів
Чудовий метод аби систематизувати інформацію, визначити слабкі та сильні сторони конкурентів, а також знайти можливості для розвитку власного бренду або бренду, з яким ви працюєте.
Ви визначаєте:
Аналіз конкурентів у SMM – це не разова дія, а постійний процес, який допомагає залишатися конкурентоспроможним.
Розберемо 9 популярних сервісів, що допомагають досліджувати контент, рекламні кампанії, активність аудиторії, та навіть демографічні характеристики підписників конкурентів.
Аналіз контенту та активності конкурентів
1. Popsters
Popsters зекономить час і вкаже, які типи контенту найкраще сприймає аудиторія конкурентів.
2. Social Blade
Показує, як змінюється популярність конкурентів, які відео або кампанії приносять їм найбільше нових підписників.
3. LiveDune
Дає можливість відстежувати, як змінюється активність конкурентів у соцмережах, які стратегії приносять їм найбільший успіх і які тренди вони використовують.
1. Facebook Ad Library
Кожен може безкоштовно подивитися, які оголошення наразі використовують конкуренти, які акції або меседжі вони просувають.
2. BigSpy
Сервіс для аналізу реклами в instagram. Ідеальний для пошуку натхнення: ви побачите, які рекламні оголошення отримують найкращі результати, і зможете використати подібні підходи у своїх кампаніях.
3. Publer
Показує, як конкуренти оптимізують свою рекламу та які стратегії працюють найкраще у вашій ніші.
1. HypeAuditor
Показує, чи є у конкурентів реальна активна аудиторія, чи вони використовують накрутки.
2. Heepsy
Можна знайти блогерів, з якими співпрацюють конкуренти, та оцінити ефективність колаборацій
3. Brand24
Використовуючи ці інструменти для аналізу ца ви зможете створити ефективну SMM-стратегію, уникнути помилок конкурентів та знайти нові можливості для розвитку бренду.
Аналіз конкурентів у SMM — це навичка, яка спочатку може викликати деякі складнощі, але з часом стає звиклою рутиною.
Онлайн-курси з SMM-аналітики
Курси SMM 5.0 та SMM Бізнес, наприклад, допоможуть не тільки зрозуміти, як аналізувати конкурентів, але й навчитися використовувати аналітичні сервіси, оцінювати ефективність контенту та будувати власну стратегію. Причому перший з фокусом на роботу SMM-cпеціаліста, а другий — на показники, пов’язані із ростом і розвитком бізнесу.
Корисні блоги та ресурси
Для постійного вдосконалення варто стежити за провідними ресурсами у діджитал-сфері:
Блоги та медіа про SMM
Телеграм-канали про SMM
Практичні кейси з розбором аналізу конкурентів
Один із найефективніших способів навчитися аналізувати конкурентів — розбирати реальні кейси.
Знайти їх можна, наприклад, на AIN.UA, HubSpot, Ahrefs Blog.
Часто аналіз конкурентів обертається цікавими маркетинговими баталіями. Наприклад, McDonald's vs. Burger King часто тролять один одного, але заодно і надихаються на розвиток. King помітив, що McDonald's просуває нове меню через рекламу в Instagram, зрозуміли що активно реагує на інтерактиви, і запустили серію жартівливих рекламних роликів у TikTok,.
Adidas виявив, що Nike активно співпрацює з мікроінфлюенсерами у спорті, і почав власну кампанію з локальними блогерами та спортсменами.
Аналіз конкурентів у SMM — це не разова дія, а постійний процес, який допомагає залишатися попереду у вашій ніші. Приходьте на навчання в NewLook і залучайте ще більше клієнтів!